Omnisales utbildningar syftar till att ge er konkreta och praktiska verktyg för att tillämpa bevisade modeller i enlighet med best practice. Verktygen förankras med rätt bakgrund och är tillämpliga på alla verksamhetstyper som arbetar med service och kommunikation på distans (kundservice, telemarketing, besöksbokning och kundadministration).
Våra seniora konsulter och samarbetspartners är experter inom ämnet och arbetar kontinuerligt hos våra olika kunder vilket ger er som utbildningsdeltagare en koppling till verkligheten och tillgång till faktiska kundcase.
Tycker ni att något saknas – ta kontakt med oss så kan vi alltid ta fram och skräddarsy moduler för er verksamhet.
Varmt välkomna!

KPI-styrt ledarskap inom kundservice
– Omvandla rapporter och statistik till resultat
– Skapa tillväxt med det ni vet
– Planera verksamheten och få högre medarbetarnöjdhet
– Utveckla medarbetarna med fakta och känsla
– Låt inte verksamheten styra dig!

Värdefull mätning, rapportering och uppföljning inom kundservice
– Vilka nyckeltal ska man mäta?
– Hur mäter man dem?
– Hur ska man tolka det man mätt?
– Hur skapar jag korrekta beslutsunderlag?

Upphandling av kundservicetjänster
– När ska jag insourca?
– När ska jag outsourca?
– Hur gör jag en behovsanalys av verksamheten?
– Hur skapar jag en bra RFP(Request for proposal)/upphandlingsunderlag?

Verktygslådan för kundservicechefen
– Vilka verktyg måste jag ha för att verksamheten ska vara flexibel?
– Vad behöver jag för att kunna hantera fluktuationer/säsongsvariationer?
– Hur kan jag vara förberedd på det osannolika?
– Enkel prognostisering – finns det?
– Enkel resursplanering

Allt du behöver veta för framgångsrik inneförsäljning
– Hur hittar jag relevanta prospects/adresser/leads/kontaktuppgifter?
– Vilket CRM-verktyg passar min verksamhet?
– Hur ska min försäljningsprocess se ut?
– Hur kan jag effektivisera/trimma organisationen?
– Hur kan jag arbeta i flera kanaler?
– Hur kan jag kombinera marknadsföringen med inneförsäljning?

Anpassad utbildning
– Vi skräddarsyr en utbildning anpassad efter era behov och de utmaningar ni står inför
– Anpassat utbildningsinnehåll och kursmaterial
– Kostnadseffektivt för mer än 5 personer
– Utbildningen kan genomföras på ert kontor
– Utbildningstakt anpassas efter kunskapsnivå
– Genomgång av faktiska case
Kontakta oss för mer info!