D-Congress 2016 | Vi är där – är ni?

Torsdagen den 10:e mars kommer Omnisale vara på Digital Congress 2016, Svenska Mässan, Göteborg arrangerade av SDH.

Vi är där för att få inspiration och kunskap om vad som händer inom alla de branscher som interagerar med kundservice och försäljning – men också för att hitta nya affärspartners.

Låt oss träffas i minglet och diskutera hur man arbetar med omnikanal lönsamt, praktiskt och på riktigt.

Väl mött!

Teamet på Omnisale

Omnisale fortsätter växa!

Vi vill varmt välkomna Mirjam Wärn Rakem som ny juniorkonsult till Omnisale. Mirjam kommer att medverka i alla delar av Omnisales verksamhet men hon har själv ett starkt intresse för verksamhetsstyrning genom strategiska uppföljningsverktyg.

Mirjam har nyligen fått sin examen i Service Management från Lunds Universitet med inriktning Hospitality och har en stor erfarenhet från både rese- och hotellindustrin. Under studietiden har hon rest mycket utomlands och talar hela sju språk!

Mirjam blir ett efterlängtat och välkommet tillskott till teamet i Lund men kommer också arbeta med Omnisales kunder i Stockholm och Göteborg.

Vid frågor kontakta antingen:

Per Grönberg, VD & grundare

+46(0)766-23 64 05

per.gronberg@omnisale.se

eller

Mirjam Wärn Rakem, juniorkonsult

+46(0)709- 68 77 73

mirjam@omnisale.se

Omnisale söker Callcenterchef till callcenteravdelning i Östersund

För kunds räkning ska Omnisale starta en callcenteravdelning i Östersund. Därför söker vi Sveriges bästa Callcenterchef. Företaget som Omnisale arbetar för är ledande inom finansbranschen och är nu i en kraftigt expansiv fas och har därför valt att expandera genom att etablera mötesbokningen i Östersund.

 

Arbetsuppgifter
Som callcenterchef ansvarar du för att leda och utveckla verksamheten inom mötesbokning mot företag och privatpersoner. Din enhet kommer att bestå av 2 säljcoacher, 15 heltidsanställda mötesbokare och 15 deltidsanställda mötesbokare. Callcentret kommer att arbeta med utåtriktad mötesbokning via telefon mot nya och befintliga kunder.

Ditt främsta uppdrag blir att tillsammans med Omnisale sätta strukturer och arbetssätt för enheten och initialt rekrytera nya medarbetare. Du får en unik chans att vara med och bygga en framgångsrik och modern mötesbokningsorganisation med höga ambitioner för ett välrenommerat bolag i finansbranschen. I tjänsten ingår även att och utbilda och utveckla medarbetarna.

Du driver arbetet genom affärsplanering, organisering och samordning av gruppens arbete. I rollen ingår även ansvar och kontakt med samtliga av callcentrets uppdragsgivare samt direktrapportering till koncernledningen.

Vem är du?
Som person motiveras du av att utveckla affären och dina medarbetare. Du har en utpräglad sälj- och resultatinriktad profil med dokumenterat goda resultat. Du är van att leda coacher och medarbetare inom callcenter och vet vilka förutsättningar som krävs och vilka krav som måste gälla. Som ledare är du relationsskapande, kommunikativ och trivs i en utåtriktad roll. Att skapa delaktighet, engagemang och motivation hos dina medarbetare är något du är riktigt bra på och tycker om att göra.

Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdatumet passerat, det är därför viktigt att du skickar in din ansökan så fort som möjligt.

 

Vid frågor om tjänsten, kontakta Rickard Collander på telefonnummer 0733-93 13 81 eller maila till: rickard.collander@omnisale.se

Skicka din ansökan till rickard.collander@omnisale.se

Omnisale rekryterar Rickard Collander från Bonnier Tidskrifter!

Omnisale förstärker sitt team av konsulter ytterligare genom att rekrytera Rickard Collander till rollen som senior konsult med fokus på kundservice och telemarketing.

Rickard kommer närmast från rollen som Kundservicechef & Telemarktingchef på Bonnier Tidskrifter där han under 4 år varit resultat- och kvalitetsansvarig för deras outsourcade kundtjänst i alla kanaler samt all försäljning genom telemarketing. Rickard har också erfarenhet från försäkringsbranschen där han under 4 års tid byggde upp och ansvarade för Gjensidiges Sverige kundservice, back office och telemarketingavdelning. I samma roll ingick också det kommersiella ansvaret för partnerförsäljningen.

–    Jag har under en längre tid sneglat på Omnisale och tycker tjänsteutbudet är väldigt spännande. Det finns en stor potential att hjälpa kunderna inom det här området och förbättringsmöjligheterna är stora. Samtidigt så tycker jag om att göra bra affärer – så Omnisales förmedlingstjänst ser jag extra mycket fram emot att arbeta med. Det ska bli roligt att komma igång, Rickard Collander

–    Vi kunde inte drömma om en bättre komplettering av teamet än Rickard. Han har både erfarenhet från den strategiska sidan från två stora organisationer, samtidigt som han förstår det praktiska i att åstadkomma förändringar. Vi har redan signerat ett flertal uppdrag för honom där vi tror att han kommer tillföra ett stort värde till kunden, Per Grönberg, VD Omnisale

Rickard tillträder tjänsten i januari 2016 och kommer utgå från Omnisales kontor i Stockholm.

 

Vid frågor kontakta antingen:

Per Grönberg, VD & Grundare

per.gronberg@omnisale.se

+46(0)766-23 64 05

eller

Rickard Collander

+46(0)733-93 13 81

Nytt år och nylansering av Omnisale.se!

Omnisale startade hösten 2014 och fick en flygande start. Detta tack vare våra härliga medarbetare, kunder och businesspartners.

I samband med det nya året nylanserar vi också vår webbsida, www.omnisale.se – för att bättre spegla vårt expertisområde inom kundservice och försäljning med fokus på Omnikanal.

Hoppas ni gillar den nya sidan och vi ser fram emot ett spännande 2016.

God jul och gott nytt år!

/Teamet på Omnisale